Succesul unei afaceri vs. efectul primei impresii

Unii oameni sunt centrul atenţiei în fiecare context social, făcându-l pe cel de lângă el să se simtă cea mai importantă persoană şi reuşind să comunice exact ce şi-au propus. Pentru alţii însă, prima întâlnire creează disconfort şi emoţii, neştiind cum să conducă o comunicare eficientă faţă în faţă.

Fie că este vorba de interviuri, vânzări, networking sau coordonarea unei echipe, succesul în afaceri depinde de stabilirea unor relaţii cu alţi oameni. Acest lucru se face din primele secunde în care am stabilit contactul vizual, prima impresie fiind decisivă în crearea unei legături, mai ales în lumea afacerilor, unde rareori ţi se oferă o a doua şansă.

Un studiu recent a dovedit că în relaţiile bazate pe încredere, este mai dificil să treci peste o primă impresie greşită decât peste o trădare a încrederii după ce s-a creat o legătură. Aceasta rămâne mereu întipărită şi afectează permanent relaţia creată. Mai mult, sociologi şi psihologi din America au dovedit că prin analiza unui film de câteva secunde ale primei întâlniri, îţi poţi da seama de nivelul de performanţă al individului într-un domeniu.

Pornind de la comunicarea non verbală, prima impresie se creează prin acumularea tuturor elementelor precum: ţinută, mers, gesturi, zâmbet, trăsături ale feţei, atitudine, parfum, modul în care strângi mâna şi contactul vizual. Deşi este dificil să stabileşti de la început compatibilitatea cu o persoană, putem  transmite mesajul corect prin contact vizual, ce inspiră încredere în sine, strângerea de mână potrivită ca intensitate, zâmbet amabil şi ţinută.

Nicholas Boothman, recunoscut ca lider mondial în transformarea primei impresii într-o relaţie profitabilă, în comunicarea faţă în faţă, de către Economist Magazine şi The New York Times, aduce sistemul relaţiilor instantanee în lumea afacerilor şi ne împărtăşeşte secretele eficientizării comunicării directe. Programul propus debutează cu elementele NLP, pornind de la patru aspecte de care trebuie să ţinem cont: atitudine, limbaj, trup si congruenţă, identificând ulterior în lumea afacerilor 4 tipologii cheie Visatorii, Convingatorii, Supervizorii si Analistii şi descriind modul în care trebuie să interacţionăm cu acestea.

Cum sa construiesti relatii de afaceri in 90 de secunde” reprezintă un ghid pentru maximizarea oricărei oportunităţi de afaceri şi eficientizarea vânzărilor, prin crearea şi stabilirea unor relaţii din primele secunde. Interesantă şi uşor de urmărit datorită exemplelor şi exerciţiilor, lucrarea reprezintă una din cele mai bune cărţi pe construierea raportului şi folosirea tehnicilor NLP.

One comment to Succesul unei afaceri vs. efectul primei impresii

  • tunde_ibolya  says:

    Ar fi interesant de stiut care este cea mai concentrata carte despre afaceri , si ma refer la o varianta care sa cuprinda si relatiile de afaceri, si marketing

Lasa un raspuns

Poti folosi urmatoarele tag-uri si atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>